Ortodoncja

Ortodoncja jest dziedziną stomatologii, która zajmuję się leczeniem wad zgryzu. Ze względu na coraz większy nacisk pacjentów na poprawę estetyki uśmiechu mamy coraz ciekawszy wachlarz możliwości leczenia. Leczenie ortodontyczne jest niezbędne dla pacjentów borykających się z utrudnioną higieną jamy ustnej przez nieprawidłowe ustawienie zębów. Nieprawidłowości należy diagnozować już od najmłodszych lat. Zlikwidowanie wady zgryzu najefektywniej osiągnąć w wieku dziecięcym oraz nastoletnim i zazwyczaj wtedy używa się aparatów wyjmowanych, które pozwalają na utrzymanie higieny jamy ustnej na wysokim poziomie.

Po co zakładać aparat?

• Kiedy szczęka i żuchwa idealnie do siebie pasują, a zęby są równe, twarz zyskuje na wyglądzie, jej owal, profil mają naturalny kształt, a uśmiech jest pełen wdzięku
  • Wyprostowanie zębów umożliwia zlikwidowanie lub znaczne zmniejszenie wielu wad wymowy
  • Idealne rozgryzanie jedzenia ułatwia trawienie i regularne wypróżnienia oraz chroni układ pokarmowy przed wieloma chorobami
  • Proste zęby łatwiej zabezpieczyć przed próchnicą i chorobami dziąseł

Regeneracja kości jest potrzebna w momencie kiedy pacjent nie ma wystarczającej ilości kości do wszczepiania implantu i polega ona na umieszczeniu materiału kościozastępczego w miejscu planowanej przyszłej implantacji. Jest to zabieg bezbolesny i często wykonywany u pacjentów implantologicznych.

Podnoszenie zatoki szczękowej przygotowuje odpowiednio podłoże kostne pod późniejszą implantację w tym rejonie, dzięki czemu uzyskuję się optymalne położenie implantów, a w rezultacie idealny efekt estetyczny odbudowy protetycznej na implantach.

Z powodzeniem zajmujemy się implantoprotetyką, proponując bezzębnym pacjentom, u których warunki pozwalają na wszczepienie implantów – protezy opartej na implantach. Rozwiązanie to zapewnia komfortowe użytkowanie, odtworzenie funkcji żucia oraz poprawy estetyki uśmiechu.