07.09.2020
Implanty zębowe – Nowoczesna metoda na odzyskanie pięknego uśmiechu

Implanty zębowe są obecnie najnowocześniejszym rozwiązaniem odtwarzania braków zębowych. Można je stosować zarówno w przypadku pojedynczego ubytku, jak i w sytuacji utraty wszystkich zębów (bezzębie). Coraz więcej pacjentów decyduje się na takie rozwiązanie ze względu na bezpieczeństwo i późniejszy komfort użytkowania, jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji rodzi się mnóstwo wątpliwości i pytań.

Jak przebiega proces implantacji?

Implant to tytanowa śruba zastępująca korzeń zęba. Tytan to całkowicie biozgodny materiał, dlatego odrzucenie implantu jest zjawiskiem bardzo rzadkim. Po wszczepieniu należy odczekać od trzech do sześciu miesięcy, aby implant przeszedł okres osteointegracji – czyli zrósł się z kością. Następnie osadzana jest korona na implancie, która zastępuje nam ząb, i dzięki niej przywracamy funkcję żucia.

Czy są przeciwwskazania w stosowaniu implantów?

Najbardziej powszechnym przeciwwskazaniem do implantacji jest nieunormowana cukrzyca. U cukrzyków gojenie się ran zachodzi znacznie wolniej, może to powodować zwiększone ryzyko infekcji w okolicy zabiegowej. Dłuższy jest także ww. proces osteointegracji implantu z kością, co zwiększa ryzyko odrzutu wszczepu.

Czy zabieg jest bolesny?

Zabieg wszczepienia jednego implantu trwa około pół godziny i jest całkowicie bezbolesny, ponieważ wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Po zabiegu pacjent może normalnie funkcjonować i pójść kolejnego dnia do pracy.

Czym jest regeneracja kości?

Aby zakwalifikować pacjenta do zabiegu implantacji należy ocenić czy jest wystarczająca ilość kości do wszczepienia implantu. Decyzję podejmuję się po zrobieniu tomografii komputerowej szczęki lub żuchwy. Jeśli okaże się, że kości jest za mało można zastąpić ją sztuczną kością – dzięki użyciu materiału kościozastępczego regenerujemy wyrostek zębodołowy i przygotowujemy go do wszczepienia implantu.

Dzięki rozwojowi dzisiejszej stomatologii utrata zęba z różnych przyczyn nie jest już tak straszna. Implanty są rozwiązaniem dożywotnim, wygodnym, idealnym dla osób z brakiem pojedynczych zębów, a przewidywalność leczenia dodatkowo zapewnia pacjentowi komfort i znosi stres związany z procedurą.

Z całego serca polecamy ten zabieg wszystkim, którzy chcą przywrócić sobie komfort życia i móc szeroko się uśmiechać ?